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NEWS Ballerabend Achtung Steam Happy Birthday

von Spider-, 25.11.2016 - 08:57 Uhr
NEWS Call of Duty: Infinite Warfare - Double XP [25. - 28. November 2016]



Nach letztem Wochenende gibt es dieses Wochenende wieder eine Double XP Überraschung. Woean das wohl liegen mag.







Quelle:

von Spider-, 22.11.2016 - 16:27 Uhr
NEWS Call of Duty Modern Warfare Remastered: Patch 1.05 kann heruntergeladen werden


Die zuständigen Entwickler von Raven Software haben einen neuen Patch für den First-Person-Shooter "Call of Duty: Modern Warfare Remastered" veröffentlicht, der einige Anpassungen mit sich bringt.

Vor wenigen Wochen haben Activision, Infinity Ward und die zuständigen Entwickler von Raven Software die First-Person-Shooter-Neuauflage „Call of Duty: Modern Warfare Remastered“ in Kombination mit „Call of Duty: Infinite Warfare“ auf den Markt gebracht. Inzwischen ist bereits ein weiterer Patch erschienen, der den Titel nun auf die Version 1.05 anhebt, gut und gerne 500 Megabyte groß ist und einige Anpassungen mit sich bringt. Einen offiziellen Changelog ließen sich die Entwickler jedoch noch nicht entlocken, auch wenn sich dieser laut dem Lead Designer Amos Hodge auf dem Weg befinden soll.

Allerdings hat Hodge schon einige Anpassungen verraten, die mit dem neuesten Softwareflicken Einzug ins Spiel gehalten haben. So habe man unter anderem die Spiellisten überarbeitet, sodass die 15-sekündige Verzögerung bei den Wiedereinstiegen in der Hardcore-Variante von Abschuss bestätigt entfernt wurde. Desweiteren kann man die Mehrspieler-Karte „Shipment“ nun in den Spielmodi Team Deathmatch, Söldner-Team Deathmatch und Abschuss bestätigt genießen.

Zu guter Letzt hat Hodge auch mitgeteilt, dass man sich mit den Rauchgranaten und den Fußschritten befasst hat. Somit sollten diese nun deutlich näher an das Original angelehnt sein. Sobald Raven Software den offiziellen Changelog veröffentlicht, werden wir euch diesen hier nachreichen.

von Spider-, 21.11.2016 - 06:58 Uhr
NEWS Call of Duty: Infinite Warfare - Pc Patch



Aktueller Patch bringt Änderungen im Multiplayer und Zombie-Modus und das Update schwächt unter anderem eine Waffe ab und rotiert die Mehrspieler-Playlisten.

Das neueste Update für Call of Duty: Infinite Waefare ist da, Entwickler Infinity Ward hat jetzt die offiziellen Patch Notes dazu veröffentlicht.

Der Patch kümmert sich hauptsächlich um den Multiplayer-Modus des Shooters, passt aber auch einige Kleinigkeiten im Zombie-Modus an. Unter anderem wurden die Scorestreaks im Front-Modus gefixt, RIGs werden nun korrekt freigeschaltet, wenn eins der zugehörigen Packages freigeschaltet wird und die Volk-Waffe bekommt eine Abschwächung, ist nicht mehr so stark auf die Distanz und hat mehr Rückstoß, wenn über Kimme und Korn gezielt wird.

Im Zombie-Modus wurde unter anderem ein Exploit entfernt, mit dem es möglich war, manche Waffen schneller aufzuleveln als vorgsehen und es gibt einen neuen Effekt auf dem Bildschirm, wenn man eine neue Stufe erreicht.

Die Playlists im Multiplayer-Modus wurden mit dem Update rotiert, Hardcore Defender ist rausgeflogen, Infected, Hardcore Free for All und Hardcore Kill Confirmed sind dazugekommen.

Zitat
Playlists

Infected has been added back to all platforms
Hardcore FFA has been added to all platforms
Hardcore Kill Confirmed has been added to PS4 and Xbox
Hardcore Kill Confirmed replayed Hardcore Defender in the Moshpit on PC
Removed Hardcore Defender from PS4 and Xbox
Reintroduced SnD into PC Moshpits

Multiplayer

Scorestreaks now give team score based on where the owner is on the map in Frontline
Double XP UI added
Volk Tuning: reduced damage range, reduced hip fire accuracy, more violent ADS view kick
Infected: Inactivity kick (Infected will be added back shortly)
Infected: always turn initial infected to normal infected if a survivor suicides
Frost: spawn additional out of bound trigger to catch dropped bombs by sub wallrun
Rigs are now properly unlocked when ANY of their rig packages are unlocked, rather than just the first one.
Speculative fix for a crash in the wild
Fix for split screen weapon streaming

Zombies in Spaceland

Added a weapon rank upgrade splash when that weapon reaches a new rank.
Don't end the game in solo if The Hoff is active
Correctly handle Coupon Clipper FnF card when used to call in The Hoff V3.
Fixed an exploit where players can double jump after respawing from dying via a kill trigger.
Weapon upgrade powerup fixes.
Fixed an exploit where players who played both MP and CP would get drastically increased Weapon XP gains



Quelle

von Spider-, 17.11.2016 - 10:06 Uhr
NEWS Call of Duty: Infinite Warfare - Double XP & Double Weapon XP [18. - 21. November 2016]





Quelle:

von Spider-, 14.11.2016 - 21:57 Uhr
NEWS Call of Duty: Infinite Warfare - PC: Kein Anti-Cheat - Patches derzeit anscheinend nicht in Planung


PC-Spieler von Call of Duty: Infinite Warfare und Modern Warfare Remastered haben derzeit das Nachsehen: Hacker machen sich im Mehrspieler dank fehlenden Anti-Cheat-Schutz breit, von den für Konsolen veröffentlichten Updates fehlt bisher jede Spur.

Die PC-Spieler von Call of Duty: Infinite Warfare und Call of Duty: Modern Warfare Remastered müssen sich kurz nach Launch mit einigen Unannehmlichkeiten abfinden. So werden die bisher für PS4 und Xbox One veröffentlichten Updates vorerst nicht für die PC-Version nachgereicht, einen Anti-Cheat-Schutz gibt es nicht. Auf die Situation hat uns freundlicherweise der Leser captain_drink aufmerksam gemacht.

Anders als der von Treyarch entwickelte Vorgänger, bietet der neueste Ableger derzeit keine Anti-Cheat-Maßnahmen in Form von Treyarch-Anti-Cheat für Black Ops 3 und Valve-Anti-Cheat (TAC3 und VAC). Tatsächlich ist noch nicht einmal nur VAC allein aktiviert, entsprechend frustrierend ist die Multiplayer-Erfahrung dank erster Hacker, knapp zwei Wochen nach Release.
Ungeschickte Rhetorik und fehlende Patches

Ebenfalls auf sich warten lassen die bisher veröffentlichten Updates für die Konsolen-Versionen von Infinite Warfare. Von offizieller Seite gibt es derzeit keine Details zu PC-Patches. Vielmehr sorgt die ungeschickte Wortwahl des Activision Supports für Gerüchte, dass es überhaupt keine Updates für den PC-Shooter geben wird. Das ist allerdings mehr als unwahrscheinlich.


Quelle:

von Spider-, 11.11.2016 - 13:54 Uhr
NEWS Call of Duty: Infinite Warfare - Day One Patch inkl. Patchnotes


Heutzutage ist ein Day One Patch bei den meisten großen Spielen üblich, auch bei Call of Duty: Infinite Warfare ist das der Fall. Der Patch beinhaltet unter anderem Änderungen, welche auf dem Feedback der Beta beruhen.
Der Day One Patch von Call of Duty: Infinite Warfare bringt viel Neues mit sich. Infinity Ward scheint dieses Jahr an der Meinung der Community interessiert zu sein, denn der Großteil der Änderungen kam durch das Beta-Feedback zu Stande.

Zitat

WEAPONS:

Shotguns:
Increased the consistency of shotgun damage
Shotgun damage at longer range has been increased
Slightly increased the one shot kill range.
Both the Reaver and Banshee have received a slight bonus to their 1 trigger pull kill range
Snipers
Bullet spread at the hip no longer gets smaller as the player ADS’s. Once the scope reaches the player’s eye, the bullet spread goes instantly to zero.
Sniper aim assist was reduced slightly for the KBS Longbow and the other bolt action snipers. Our turn rate while Aimed Down Sights is still slowed to help with precision aiming.
Sniper-class weapons no longer have any Aim Assist until the optic fully reaches the player’s eye.
For the ELO and Scout optics on snipers, the idle sway while ADS has been increased along with the player’s view bounce when moving. Because these optics are less zoomed in, the view bounce and the sway are felt less. These changes are to promote more stationary aiming and firing with these optics.
The Tracking Chip optic’s visuals have been improved
Reduced bonus of the Quickdraw attachment on snipers
Updated snipers to have more flinch when getting shot.
Launchers
The Howitzer Grenade launcher can now be fired from the hip instead of requiring full ADS
SMGs*
The RPR Evo epic variant (Ripper) has had a tuning pass to increase recoil given its bonus fire rate

PERKS & RIG TRAITS:

Marksman – We fixed a bug where, in addition to reducing flinch, it was also reducing recoil. This would then stack with Gun Perks and the Foregrip Attachment. This bonus reduction has been removed.
Momentum – Fixed issues with speed not being retained
Marked Target – The temporary red marker on the victim has been toned down

HEALTH REGEN AND SPAWNING:

Health Regen time has been reduced
Infusion bonus reduced
Continuing to refine spawn system on beta maps, will assess remaining launch maps in live environment

ECONOMY:

Increased salvage gain in mission teams.
Changed currency value in supply drops.
Increased drop rate of keys in round-based modes.

SCORESTREAKS AND RIGS:

AP-3X – Increased health, bullet damage, and weapon accuracy up close to help with target acquisition
RC-8 – Increased health, increased weapon accuracy to help with target acquisition, slight increase in fire rate, and slight damage increase on splash damage
T.H.O.R –
Increased speed of tracking rockets
Increase damage of both tracking and straight fire rockets
Bombardment:
Slight decrease in both time to the initial drop and the time between each subsequent drop
Updated area damage to be consistent inner to outer
Rigs:
Refining payload balance
Slight tweaks to gameplay balance across rigs

MODES:

Defender: When carrying the Drone, the score-per-second bonus has been bumped from 5 score per second to 10 score per second. Scorestreak carrier bonus is unaffected.
Gun Game: Now features all classic weapons. In future updates, weapons with alternate functions will retain their state upon spawn.
Domination: When you step off a flag, the current capture bar progress starts to decay. The rate of this decay has been halved from the Beta. This allows players to hop off a flag to defend it and then get back on the flag with less progress loss

MATCHMAKING:

Potential player evaluation was too strict. We were doing some very thorough testing of your connection to other players before placing you in a lobby with those players. This turned out to be a bit too thorough, and eventually was relaxed, leading to shorter matching times.
Incorrect geographic categorization. There was an issue in our geolocation system which was causing some players to be incorrectly categorized. This was also resolved during the beta, improving matchmaking times.
Dead lobby cleanup. The process which cleans up unused or dead lobby information from our back end was taking too long. This was causing a number of slowdowns when searching for a match.
The matchmaker was always quite good at generating new lobbies, but one thing we noticed was that queueing into a join in progress situation was taking much longer. This was due to some issues in the way we track information about the lobbies that are currently playing a match. These issues were also addressed during the beta, and sped up the join in progress case immensely.

TTK (TIME TO KILL / ENGAGEMENT):

We know a lot of you had different experiences with TTK during the Beta. With the above adjustments to dedicated servers, matchmaking, and weapon tuning, we think you’ll find that the TTK will be more balanced at launch, both on the attacking and receiving end. We’ll continue to monitor and balance throughout the year as need and would love your feedback in the process.
We’re always looking at TTK and will continue to balance and monitor

DEDICATED SERVERS:

One of the major infrastructure changes we made this project was how dedicated server allocations work. We’re using a new load balancing system on the servers themselves, as well as pretty heavily changed how the game chooses a datacenter to use, and requests a dedicated server from that datacenter.
At the start of the Beta, you may have noticed some host migrations and some poorer quality matches. We discovered some issues where the new system was dropping our dedicated server utilization numbers way below target. After some tweaks and fixes we were able dramatically improve our dedicated server utilization for the second weekend and beyond.



Zitat
Sonstige Änderungen


Recently met players list is disabled as we track down a bug
Combat Rig Weapons\Ability earn rates tuned based on Beta Metrics
Clamping max player speed when stacking Perks\Traits\Gun Perks
Buffing Killstreaks based on Beta Feedback (THOR, APEX, Bombardment, RC-8) – Mentioned in previous notes above.
Small reduction to SMG movement speed
Film Grain reduction for MP
Miscellaneous fixes to gamemodes, medals.
More weapon balance coming soon



Quelle:

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